1. Environmentálna udržateľnosť
2. Tradičné plasty verzus bioplasty
Bioplasty sú všeobecne defi nované ako plasty čiastočne alebo úplne získané z obnoviteľných zdrojov, ktoré sú kompostovateľný a biologicky rozložiteľné. Príkladom môže byť polyetylén, ktorý sa vyrába v Brazílii z cukrovej trstiny. Spoločnosti pracujú na rôznych derivátoch bioplastov, aby splnili širokú škálu obalových aplikáciách, najmä pre potravinárske a priemyselné trhy.Bioplasty by nemali byť vnímané ako konkurencia konvenčných plastov, skôr ako ich doplnok. Mnohé plasty sú vyrábané konvenčnými metódami a budú aj naďalej dobre slúžiť aj v budúcnosti. Existujú však niektoré aplikácie, kde môžu vlastnosti bioplastov ponúknuť výhody. Znížený enviromentálny dopat bioplastov od ich výroby až po recykláciu bude stále viac vnímaný ako pozitívum. Navyše technológie sa vyvíjajú a rozdiely medzi konvenčnými plastami a bioplastami budú klesať. Nech už sú obalové materiály založené na obnoviteľných alebo neobnoviteľných zdrojoch energie, je na vlastníkovi značky a maloobchodníkovi, aby si vybral. Využívanie plastov založených na obnoviteľných zdrojoch, časom získa podiel na trhu na úkor materiálov z ropy a ropných produktov. Tým sa bude znížovať i závisloť na rope.
3. Merchandising v mieste predaja
Maloobchodníci a dodávatelia vynakladajú veľa prostriedkov na pochopenie zákazníckeho správania sa v obchode, aby mohli vyvinúť riešenia, ktoré uspokoja zákaznícke potreby. Napriek tomu mnoho obalových dizajnov založených na hodnotách značky a cielených na konečného spotrebiteľa neberie do úvahy pravidlá a riešenia merchandisingu. Potreba obalov pripravených pre pre maloobchod rastie. Spoločnosti potrebujú pracovať na zvýšení povedomia o značke na mieste predaja prostredníctvom jasne identifi kovatľného a viditeľného obalu. To môže ísť ruka v ruke s merchandisingovým riešením, ktoré bude optimalizovať využitieregálovej plochy a zvyšovať dostupnosť pre spotrebitľa a efektivitu predaja z jednotky regálovej plochy.
4. Otvoriteľnosť
Obalový priemysel bude čoskoro čeliť otázke otvoriteľnosti. Populácia preukázateľne starne a starnúca populáca so sebou prináša rad ekonomických a sociálnych zmien, vrátane zvýšenia chronických ochorení, ako je napríklad artritída. Generácia baby-boomu si vydobila kvalitné služby a produkty, a keď bude staršia, opäť nebude tolerovať výrobky, ktoré nespĺňajú ich potreby. To sa týka aj obalov. Ak sa výrobca nebude zaoberať otázkou ľahko otvoriteľných balení, s veľkými písmenami a ľahkých na prenášanie, pocíti to na predajoch. Otvoriteľnosť sa však netýka len seniorov alebo detských trhov. Manažér, ktorý sa pokúša otvoriť balenie syrov vo fólii sadou nástrojov z domácej dielne nie je kutil, ale „obeť“ (ne)otvoriteľnosti balenia. Dnešní seniori zrejme budú vďaka pokroku v zdravotníctve zdravší, no to nevylučuje problémy s otvorením balenia. Na trhu sú už vidieť prvé kroky s naznačeným perforovaním papierových obalov (hoci sa tieto nie vždy otvoria práve tam kde majú). Rezervy v ľahkosti otvárania majú aj všadeprítomné plechovky na nápoje. Spoločnosti, ale i študenti obalovej techniky a dizajnu, sa vážne zaoberajú obalmi, ktoré sa dajú jednoducho ovoriť a zároveň (najmä pri potravinách) spoľahlivo chránia tovar.
5. Privátne značky (PL)
Nie je to až tak dávno, keď PL boli považované za nekalú taktiku veľkých retailerov. Dnes sú strategickou položkou takmer všetkých sietí, zvyšujú ziskovosť, odlišujú maloobchodníka od iného retailera a zlepšujú čísla predaja. Z roka na rok ich podiel rastie a rastie, a to najmä v časoch ekonomickej krízy. Spotrebitelia PL dobre prijali a opakovane ich nakupujú. Postupne sa transformujú z jednej všeobecnej na niekoľo odstupňovaných kategórií. Spolu s pokračujúcim rastom PL to vedie automaticky k prepracovaniu a odlíšeniu obalov, ktorý je poháňaný pokračujúci tlakom zo strany spotrebiteľov na kvalitu výrobkov, vizuál a inovácie. To má nemalý vplyv na obaly PL, ktoré sa musia totmuto trendu prispôsobiť.
6. Nové materiály
Materiály a výrobné procesy sa neustále vyvíjajú a prinášajú inovácie. Podľa National Development Managera, Amcor Fibre Packaging George Ganzenmullera najnovšia materiálová inovácia je rodina funkčných laminátov známa ako Sure-Fresh®. Tento ultra tenký laminát Sure- Fresh® je prispôsobený vysokým výkonom a vďaka nemu sa výrazne zlepšila kvalita balenia a znížila sa nákladovosť. Nové materiály sú atraktívne, odolné voči vode a samozrejme schválené úradmi pre styk s potravinami. Navyše sú štandardne recyklovteľné. Ďalšia inovácia sa nazýva Photo Sure- FreshTM. Grafi cké návrhy môžu byť teraz použité na tenký fi lm, ktorý je akoby „zapečatený“ v laminátovéj konštrukcii, ktorá chráni tlač. Je ideálny pre prémiové produkty, ktoré sa pohybujú v nepriaznivom prostredí. Obaly môžu byť prispôsobené tak, aby priniesť jasné odlíšenie výrobkov v mieste predaja.
7. Balenie a obaly na zákázku
Na obalový priemysel vplýva niekoľko dôležitých globálnych zmien, outsourcing, regionalizácia a pritvrdenie ekonomiky, pričom všetky sú vzájomne previazané. Outsourcing balenia umožňuje spoločnostiam, aby sa sústredili na svoje kľúčové aktivity; regionalizácia umožňuje prispôsobiť výrobky miestnemu trhu, a tvrdá ekonomika núti spoločnosti, aby boli viac inovatívne a fl exibilné. Balenie na zákazku alebo kontraktačné balenie, je pozoruhodný trend,“ hovorí Brad Devine, riaditeľ spoločnosti Creative Pack. Nakoľko si trendy na trhu vyžadujú rôzne in-pack a out-pack promócie, kitting, multi-packy, balenie malých vzoriek produktov a direct mail, fi rmy prenášajú tieto zvýšené požiadavky na zmluvného baliča. Konkurenčnú výhodu možno dosiahnuť len pridanou hodnotou a úsporou nákladov. Kľúčom k tomu je dostatok dôvery v kontraktačného baliča už pri koncipovaní zákazky v priebehu procesu vývoja nového výrobku. Lepšie výsledky sú dosiahnuté spoločnou prácou na inováciách a zlepšeniach výrobku. »